جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تصاویر/بزرگترین محفل قرآنی در حرم امام رضا(ع)

حوزه/ بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان همراه با آغاز پویش «علی حب النبی حامی فلسطینم» با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن پیامبراعظم (ص) حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، بزرگترین محفل قرآنی جهان با حضور استادان برنامه قرآنی محفل شبکه ۳ شامگاه پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار شد.

مهمانان قرآنی در این مراسم در آغاز هر یک سخنان خود را با قرائت آیه ای از قرآن کریم آغاز کردند، استاد احمد ابوالقاسمی از مشاهیر قرآنی کشور با قرائت آیه ۱۲۸ سوره توبه «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ: قطعاً، برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به [هدایت‌] شما حریص، و نسبت به مؤمنان، دلسوز مهربان است.» را قرائت کرد.

محفلی ها این بار با ظاهری متفاوت حاضر شدند همه با لباس خادمی حضرت رضا(ع) در این محفل شرکت کردند.

حسنین الحلو، قاری برجسته عراقی در این مراسم با قرائت آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند.»

در ادامه ضمن پاسداشت هفته وحدت در صحن پیامبر اعظم قرائت صلوات خاصه توسط حامد شاکرنژاد قاری بین المللی مشهدی اجرا شد و همچنین حجت الاسلام قاسمیان به زمزمه اشعار پیرامون حضرت رضا(ع) پرداخت.

لازمه برافراشته شدن پرچم امام زمان چ(عج) در جهان شناخت امام حسین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان این فعال قرآنی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، آغاز امامت عصر (عج) به اهمیت شناخت وجود امام زمان (عج) در کلام امام رضا (ع) اشاره کرد.

وی با اشاره به ارتباط توحید و ولایت گفت: امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب یکی از شرط های توحید بعد از نبوت ولایت را بیان می کنند لذا یکی از شرایطی که امام رضا (ع) از ماانتظار دارند شرط توحید امروز امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان با اشاره به آیه ۲۸ سوره فتح «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی‏ وَدِینِ الْحَقِ‏ّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَکَفَی‏ بِاللَّهِ شَهِیداً. او کسی است که پیامبرش را همراه با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه ادیان پیروز کند و کافی است که خداوند گواه این موضوع باشد.» در این باره توضیح داد: در همه کتب آسمانی نوشته شده است که زمین روزی به دست عبد صالح می رسد و شرط رحمت پیامبر (ص) و شرط عبودیت یعنی هر کسی در این راه قدم بر می دارد بندگی خداست.

وی همچنین به آیه ۱۰۵ سوره انبیا وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ اشاره کرد و افزود: کسانی که در مقابل ظلم جهاد و انقلاب بر پا می دارند خداوند وعده داده است که حکومت های ظالم روزی به حکومت های عدل تبدیل خواهد کرد به طوری که امنیت در سراسر عالم حاکم شود اینها از ویژگی های حکومت امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه امروز اگر می خواهیم پرچم امام زمان (عج) در تمام دنیا برافراشته شود همان پرچمی که بر روی آن منتقم حسین نوشته شده است، گفت: باید امام حسین را شناخت هرکسی درهر جای این عالم است باید امام حسین (ع) را بشناسد، امام حسین (ع) برای عزت قیام کرد ذلت را نپذیرفت.

در ادامه این مراسم رضوان درویش از سوریه ضمن قرائت آیه ای از قرآن کریم به اجرای انشاد پرداخت.

همچنین مراسم نورافشانی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) از دیگر برنامه هایی بود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حامد شاکرنژاد به اجرای ابتهال با عنوان علی حب النبی در وصف پیامبر اعظم (ص) پرداخت.

این مراسم در حالی ادامه داشت که حاضران در حمایت از مردم مظلوم غزه، جنایت های رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کردند و فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این محفل قرآنی همچنین پویش «علی حب النبی حامی فلسطینم» در جوار امام رضا (ع) آغاز شد و امید به اینکه جهانی خواهد شد، زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در این مراسم ضمن همراه داشتن پرچم ایران، فلسطین، از مردم این کشور که سخت ترین روزها را تجربه می کنند اعلام حمایت کردند.

در ادامه این مراسم فعالان فلسطینی مقیم مشهد، در کنار فعالان قرآنی حاضر شدند.

شیخ طلال کسی که ۲۰ سال در زندان رژیم غاصب اسرائیل بود در این مراسم گفت: امروز همه ما به عشق حضرت محمد (ص) در مکانی که هم نام ایشان است حاضر شده ایم، خداوند متعال در قرآن خطاب به رسولش فرمود: و ما نام و یاد تو را بلند آوازه کردیم ای مردمان از سوی خدای متعال نوری برای شما آمد این نور کسی جز رسول خدا و کتاب روشنگر قرآن نیست؛ ما امروز اینجا ایستاده‌ایم و گرد هم آمده‌ایم برای تجدید بیعت با پیامبر و آرمان‌های احیاگر ایشان.

مقاومت و ایستادگی نتیجه بخش است

شیخ طلال از فرماندهان جنبش حماس با بیان اینکه خداوند رسول خاتم را به عنوان شاهد و مبشر و منذر برای ما فرستاد و ما وظیفه حمایت و ایستادگی در کنار او را داریم، اظهار کرد: خداوند بیعت با رسولش را بیعت با خود در قرآن اعلام کرد و همه ما می‌دانیم که دست خدا بر فراز همه دست هاست.

وی خطاب به برگزارکنندگان محفل قرآنی در حرم مطهر رضوی گفت: شما وفاداران به خط و منهج نبوی با این مراسم نشان دادید که رهرو راه پرافتخار پیامبر اعظم (عج) هستید و او را به عنوان اسوه حسنه پذیرفته اید.

وی ادامه داد: مجاهدینی از فلسطین و از قلب میدان های نبرد حامل پیام و سلام رزمندگان مقاومت فلسطین برای شما ملت هستیم، مقاومت و ایستادگی شما نتیجه بخش است و به فضل الهی و با حمایت شما ما به زودی پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل با اهانت به مقدسات مسلمانان می خواهد بگوید که رسول و پیامبر مرده و از دنیا رفته است، تصریح کرد: اما ما با ایستادگی به آنان می‌گوییم که رسول خاتم (ص) مردان و زنانی مجاهد و مقاوم را تربیت کرده است که زمین را از لوث وجود شما پاک خواهند کرد.

رزمندگان طوفان الاقصی همه از حافظ قران هستند

این فرمانده جبهه مقاومت در پایان گفت: تلاش کنید فرزندان تان را بر اساس آموزه های روشنگر و نجات بخش قرآن تربیت کنید تا بتوانند ادامه دهنده راه مجاهدان باشند؛ بدانید که رزمندگان ما در طوفان الاقصی همگی از حافظان قرآن بودند.

در این مراسم با مشت های گره کرده مردم فریاد می زدند و حمایت خود را از مردم غزه اعلام می کردند، خیبر خیبر یا صهیون نحن جیش محمد القادمون، همچنین لبیک یا غزه از دیگر شعارهای مردم در این محفل بزرگ قرآنی بود.

عبدالله عبدالله حافظ کل قرآن از اهالی غزه در این محفل قرآنی با بیان اینکه در سال گذشته در غزه مادر و پدر، دختر و پسر، خواهر و برادر و همچنین ۳۶ نفر دیگر از اعضای خانواده در این جنگ نابرابر به شهادت رسیدند، گفت: خود او بعد از سه روز از زیر آوار نجات پیدا کرده است.

این جوان حافظ قرآن از غزه در این مراسم به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و قسم یاد کرد که ان شاءالله اسرائیل پلید را زیر گام های خودمان له خواهیم کرد.

وی افزود: روزی خواهد آمد با حضور مجاهدان فلسطینی جشن نابودی رژیم غاصب اسرائیل را خواهیم گرفت.

در ادامه این مراسم نیز محمد اسداللهی مداح اهل بیت (علیهم السلام) به اجرای مداحی در وصف امام زمان (عج) پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha